تجسم تاکسی‌ها در سال ۲۰۱۹

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

با توجه به تقاضای روزافزون مسافران، طیف وسیعی از مفاهیم نوآورانه وارد صنعت حمل‌ونقل شده است.جاده‌های انباشته از اتومبیل و نواحی پر ترافیک، نیاز به یک انقلاب برای سفرهای روزانه را نمایان می‌کند.به‌منظور حمل‌ونقل سازگار با محیط‌زیست و کارآمدتر خودروسازان به تولید وسایل نقلیهٔ الکتریکی و خودکار روی آورده‌اند.

سال ۲۰۱۸ شاهد ظهور مفاهیم جدیدی در تاکسی (مانند تاکسی دوچرخه، تاکسی هوایی، تاکسی بدون راننده، تاکسی آبی، تاکسی فضایی و غیره) و نیز نمونه‌های اولیهٔ تاکسی‌های حمل‌ونقل هوایی و robo تاکسی‌ها بودیم.افزایش قابل‌توجه خلاقیت در CES 2019 نشان‌دهندهٔ گرایش‌های آتی در صنعت تاکسی است. بنابراین، نسل جدید شاهد انقلابی عظیمِ بخش حمل‌ونقل در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

اینجا به چند فرضیه در مورد تاکسی که در سال ۲۰۱۹ به واقعیت خواهند رسید می‌پردازیم.

تاکسی هوایی/ تاکسی پروازی

ازآنجایی‌که هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر برای تحویل اجناس مورداستفاده قرارگرفته و در سراسر جهان محبوب شده‌اند، زمان به واقعیت تبدیل شدن حمل‌ونقل هوایی است.

تولیدکنندگان، از غول‌های هوافضا تا خودروسازان، احتمالاً در تاکسی‌های خودران و الکتریکی هوایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بسیاری از آنها نمونه‌های اولیه خود را ساخته و قبل از پایان سال آنها را تست خواهند کرد. بنابراین، ما می‌توانیم به‌زودی تاکسی هوایی بگیریم!

روبوتاکسی/ تاکسی بدون راننده

سال ۲۰۱۹ یک سال مهم برای روبوتاکسی که هم‌اکنون Waymo (شرکت توسعه فن‌آوری تاکسی‌های خودران) است آن را دارد محسوب می‌شود. به دنبال آن جنرال موتورز، فورد، فولکس‌واگن و اینتل نیز در حال برنامه‌ریزی برای ورود به حوزهٔ تاکسی‌های بدون راننده در آیندهٔ نزدیک هستند.

پیش‌بینی شده‌است که روبو تاکسیِ اوبر در اواسط سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کند. بااین‌وجود، یک تصادف مرگبار خودروی بدون سرنشین در آریزونا شروع کار آن را به تأخیر انداخته است. این غول تاکسی‌های اینترنتی قصد دارد به‌زودی با همکاری با تویوتا ماشین‌های آزمایشی بدون رانندهٔ خود را بسازد.

تاکسی فضایی

همان‌طور که انتظار می‌رود 2019 برای فضانوردان سال رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خواهد بود. پیش‌ازاین ناسا به ترتیب دو پروژه Boeing و SpaceX را با اعطای مبلغ 4.2 میلیارد و 2.6 میلیارد دلار برای ساخت فضاپیما برای مأموریت به ISS اجرا کرده بود.

اولی قصد دارد تا ماه مارس 2019 آزمایش کپسول Starliner را با استفاده از فضاپیمای بدون سرنشین (CST) -100 آزمایش کند و تا ماه اوت آن را خلع سلاح کند. انتظار می‌رود کپسول SpaceX در ماه ژوئن سال 2019 راه‌اندازی شود.

بااین‌وجود، ناسا پس از بازبینی هر دو برنامه، می‌تواند تأخیر به وجود آمده را جبران کند و باوجود هزینه، برنامه تاکسی‌های فضایی در یک یا دو سال آینده به اجرا درآورد.

 

منبع: taximobility

مترجم: مریم فریدشاد

 

 

logo-samandehi

فرتاکسی سامانه هوشمند درخواست تاکسی رسمی

مرکز امداد مشتریان 24 ساعته

(02175224999)   (02127638000)

 پشتیبانی: pr@fartaxi.com

© 2017 fartaxi.com
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا می باشد