قوانین و مقررات

شرایط و قوانین استفاده از اپلیکیشن فرتاکسی ویژه مسافران و رانندگان گرامی

نرم افزار فرتاکسی توسط شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا جهت ارائه خدمات درخواست تاکسی رسمی ارائه گردیده است که تحت شرایط ذیل در اختیار عموم قرار داده شده است

این شرایط و ضوابط به عنوان یک قرارداد الزام‌آور بر روابط بین کاربران از یک سو و شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا از سوی دیگر حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است تمامی کاربران پیش از استفاده از خدمات ، این شرایط را به‌دقت مطالعه فرمایند. استفاده از این اپلیکیشن در تمامی موارد ارائه خدمات به منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید و مسئولیت ناشی از عدم رعایت قوانین و شرایط ذیل، متوجه کاربران خواهد بود

تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است

 مسافر: افرادی که در برنامۀ مسافران به منظور ارسال درخواست سفر یا ارسال بار و یا وسایل و اشیاء
دیگر ثبت‌نام کرده‌اند.
راننده: افرادی که در برنامۀ رانندگان به منظور دریافت درخواست سفر یا ارسال بار و یا اشیاء دیگر در سرویس حمل و نقل ثبت‌نام کرده‌اند.
 کاربر: شخصی است که با استفاده از فناوری های ارتباطی و اتصال به اینترنت به اپلیکیشن متصل است و از خدمات نرم افزاری دینگ بهره مند می‌شود
کاربران: شامل مسافران ، رانندگان و یا مشتریان می باشند
حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس در نرم‌افزار ایجاد کرده‌اند
اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس ذخیره کرده اند

 اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران(مسافران، رانندگان ومشتریان) در اختیار قرار داده می‌شود اعم از شماره تماس، محل و موقعیت مکانی کاربران ،پست الکترونیکی و غیره
 فرتاکسی: خدماتی که شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا در قالب نرم افزار فرتاکسی ارائه می دهد
شرکت: شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا

خدمات جا به جایی و حمل و نقل مسافر با تاکسی رسمی و مجوز دار

  • شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا خدمات حمل و نقلی ارائه نمی کند بلکه به عنوان واسطه و پل ارتباطی میان مسافران و رانندگان تاکسی قرار می گیرد و با استفاده از فرمول های محاسبه قیمت ، قیمتی منصفانه را برای سفر ها در نظر می گیرد و حمل و نقل مسافران را تا حد امکان تسهیل می نماید

در نرم افزار فرتاکسی، راننده میان پذیرش درخواست سفر یا رد آن مخیر است و مسافر نیز پس از ارسال درخواست سفر و مشخص شدن راننده می‌‌تواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین‌ وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین راننده و مسافر است و شرکت تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان مسافران و رانندگان در هر سفر مهیا می‌‌کند


شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی - اعم از حقوقی و کیفری - در قبال اتفاقات حین سفر در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت

حساب کاربری

کاربر با ثبت نام در نرم افزار فرتاکسی در گام اول می‌پذیرد که قوانین و مقررات شرکت را به صورت کامل مطالعه و پذیرفته است.

برای استفاده از نرم افزار فرتاکسی لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در نرم افزار ایجاد نماید. برای ایجاد حساب کاربری رعایت شرایط زیر الزامی است:

تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال(هجری شمسی) سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساخت حساب کاربری در نرم افزار کنند. افراد زیر ۱۸ سال می بایست تحت نظر والدین یا قیم قانونی خود از خدمات نرم افزار فرتاکسی استفاده نمایند.

برای استفاده از نرم افزار فرتاکسی کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرم‌افزار ثبت کند و فرم های مربوطه را به طور دقیق تکمیل نماید.

کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در اپلیکیشن فرتاکسی و یا سایت به آدرس www.fartaxi.com وارد نماید.

هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مسافر در اپلیکیشن ایجاد نماید.

مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص(اعم از حقوقی و حقیقی) در نرم افزار فرتاکسی صورت می گیرد به عهدۀ کاربر است. هرگونه تلاش و یا دسترسی جهت سو استفاده از حساب کاربری اشخاص به معنای دسترسی غیر مجاز تلقی شده و طبق ماده یک قانون جرائم رایانه ای (مصوب سال ۱۳۸۸ توسط مجلس شورای اسلامی ایران) ، قابل پیگرد قانونی خواهد بود.

مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و کلمه عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

هر گونه ضعف امنیتی از سوی کاربر ، صرفا متوجه کاربر خواهد بود لیکن این شرکت تمامی تلاش خود را جهت حفظ امنیت و محرمانگی اطلاعات کاربران انجام خواهد داد و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از جمله اصول اساسی و مهم برای شرکت بشمار می رود. اطلاعات شخصی در سرور امن ذخیره خواهد شد. شرکت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران را جزء لاینفک حقوق شهروندی می داند لذا اطلاعات کاربران به هیچ عنوان در اختیار شخص سومی قرار نخواهد گرفت . مگر در مواردی که قانون، ارائه به مراجع ذی صلاح قانونی را مجاز شمرده باشد.

کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و یا حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.

در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود نموده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری نماید.

صحت اطلاعات ارائه شده در نرم افزار به عهده کاربر می باشد و این اطلاعات مبنای اصل در ارائه خدمات بوده و چنانچه خلفی در خدمات به علت نقص اطلاعات ارائه شده توسط کاربر صورت پذیرد، شرکت هیچگونه مسولیتی در خصوص خدمات ارائه شده نداشته و کاربر مسئول خسارت وارده به اسم شرکت را عهده دار می باشد.

هزینه‌‌های استفاده از خدمات و نحوه‌ی پرداخت آن

اولین قدم ثبت درخواست پس از اعلام مقصد مورد نظر ، اعلام هزینه مسیر است. بدین ترتیب همواره امکان استعلام هزینه مسیر بدون این که درخواستی ثبت شود برای مشتریان فراهم خواهد بود.

بدیهی ایست که استفاده از اپلیکیشن تنها با استفاده از متصل شدن به اینترنت امکان پذیر خواهد بود و لذا کاربران می بایست در این خصوص اقدامات لازم را پیش بینی کرده و هزینه های مربوط به آن را شخصا پرداخت نمایند.

کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس که از طرف شرکت مشخص می‌شود را بپذیرد و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمی‌تواند داشته باشد.

هزینه خدمات ارائه شده با توجه به متنوع بودن خدمات ارائه شده از طرف شرکت و با توجه به درخواست مسافر و اشخاص نسبت به خدمات خواهان دریافت آن متفاوت بوده علاوه بر این با توجه به زمان درخواست سفر (ساعات مختلف یا روزهای هفته)، مبدأ و مقصد سفر و دیگر عوامل مؤثر هزینه اعلامی از طرف نرم افزار متفاوت خواهد بود.
هزینه‌ی سفر که در هنگام درخواست برای مسافر واشخاص خواهان خدمات دیگر نرم افزار نمایش داده می‌‌شود ایجاد هر تغییری در شرایط سفر از سوی مسافر، از قبیل درخواست تغییر مبدأ، مقصد و مسیر سفر یا درخواست توقف در طی مسیر و مانند آن، مشمول هزینه اضافی خواهد بود و شرکت را مجاز خواهد کرد که بر طبق موازین قیمت‌گذاری خود قیمت تعیین‌شده را تغییر دهد. در سایر موارد قیمت تعیین‌شده غیر قابل تغییر خواهد شد.
پرداخت هزینۀ سرویس از طریق روش‌هایی که توسط شرکت مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتنداز: ۱- پرداخت نقدی به راننده ۲- پرداخت اعتباری درون برنامه ۳- پرداخت اینترنتی جهت افزایش اعتبار ۴-پرداخت توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب با دستگاه کارت‌خوان موجود در تاکسی

مسئولیت شرکت در قبال استفاده کنندگان از نرم افزار

شرکت با استفاده از تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز امداد مشتریان ۲۴ ساعته و غیره تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده به صورت کاملا مسالمت آمیز در زمان ارائه و استفادۀ خدمات شرکت بکار گیرد
شرکت با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند سرویس با کیفیت به کاربران، سلامت خودرو، سلامت وسایل دریافتی از اشخاص و زمان ارائۀ سرویس و . . . را روز به روز افزایش دهد و رضایت کامل استفاده کنندگان را جلب نماید
شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجه‌ی استفاده‌ي کاربران از خدمات شرکت در نرم‌افزار ثبت و ذخیره می‌‌شود. این اطلاعات به‌شرح زیر است:
اطلاعاتی که کاربر به‌صورت مستقیم در فرم مشخصات ثبت‌نام (نام، نام خانوادگی، شماره‌ی ملی، آدرس و شماره‌ی تلفن همراه)، درخواست سفر و ... در اختیار شرکت قرار می‌‌دهد.
اطلاعاتی که به‌طور غیرمستقیم و در نتیجه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات نرم افزار در این برنامه ذخیره می‌‌شود؛
از جمله موقعیت مکانی مبدأ سفرهای کاربر، طول هر سفر، نشانی مقصد، هزینه‌ی سفر، تراکنش‌های مالی ، نوع و میزان حجم بار و نحوه انتقال و جا به جایی صورت‌گرفته و...
چنانچه هر یک از کاربران شرکت در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق واحد مرکز امداد مشتریان ۲۴ ساعته و یا دیگر قسمت های موجود رسیدگی به شکایات مطرح و از طریق شرکت پیگیری نمایند وشرکت تمام تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به عمل خواهد آورد
در صورت بروز هرگونه مشکلات مالی مربوط به پرداخت کرایه سفرها مسئولیت آن بر عهده شرکت می باشد
نظر به این‌که شرکت تنها خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌‌دهد ، شرکت هیچ‌گونه تضمینی در خصوص کیفیت خودرو، سلامت فنی آن، صلاحیت و مهارت رانندگان، زمان دریافت خدمات و کیفیت سرویسی که راننده به مسافر ارائه می‌‌دهد نخواهد داشت.با توجه به بکارگیری ناوگان تاکسی رسمی صلاحیت و مهارت رانندگان توسط اتحادیه تاکسی‌رانی بصورت دوره‌ایی بررسی میگردد.
شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث که ممکن است موجب به وجود آمدن نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر گردد نخواهد داشت.
logo-samandehi

فرتاکسی سامانه هوشمند درخواست تاکسی رسمی

مرکز امداد مشتریان 24 ساعته

(02175224999)   (02127638000)

 پشتیبانی: pr@fartaxi.com

© 2017 fartaxi.com
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا می باشد